Den ultimata



Jag har samlat på väskor så länge jag kommer ihåg. 
Jakten på den ultimata* väskan pågår ständigt. 
Ibland tror jag att jag hittat väskan med stort V,  
men efter ett tag förstår jag att
Nej, jakten måste fortsätta. 

För några veckor sedan när pryldjävulen hade mig i sitt grepp, 
klickade jag hem en läderväska på tradera. 
Efter klicket kommer ju väntan. Så jag väntade. Och väntade.
 Jag mailade med säljaren och hen svarade 
att snart så kommer ditt lilla paket. Så jag väntade lite till. 
Och mailade lite mer.
 Hen svarade att hen skickade paketet igår och ursäkta,
det har ju varit påsk. 

Väääääntan. Trååååkigt.

Så i måndags kom paketet. 

Men va? Inte konstigt att det tog sån tid.
Paketet var skickat enda från Kenya.




Så väntade jag i onödan? 

NEJ. 

Detta kan vara den mest ultimata väskan av de alla.

Och självklart har jag mailat säljaren igen för 
att få en historia om väskan, men än så länge inget svar.


Inga kommentarer: