Prylutmaningen 52 veckor / vecka 13



Nä, jag har inte glömt bort utmaningen för förra veckan men jag har ätit påskgodis och hängt med familjen istället för att pyssla (eller jo, lite har jag pysslat, visar senare). 

Denna (förra) veckan har jag faktiskt inte gjort själv, jag byter egentligen inte ens ut något och den är inte ens färdig. Men men, vissa utmaningar är ju ett längre projekt än en vecka. 

Min make har svetsat ett tändsticksask-fodral. Jag vill fästa något uppe på asken, helst en döskalle. Döskallen ska helst vara gjuten i betong. Ja, jag har alltså en vision om hur den ska bli men som sagt, projektet är bara påbörjat.

Så här ser det ut just nu.


Det är alltså en stor tändsticksask som finns där inne. 

Det är ju inte en "byta ut" utmaning denna vecka men prylen jag tillverkar kommer förhoppningsvis att finnas i mitt hem länge. Min förhoppning att det blir en sån pryl som mina barnbarn kommer "paxa" när jag är på väg att bli ett minne blott. Min make har en sån här ask efter sin farfar, ett fint användbart minne.



Inga kommentarer: