Prylutmaningen 52 veckor / vecka 24

Det är så konstigt ibland hur allt passar ihop.

Igår Instagramade jag denna bild.



En tvättlapp jag håller på att virka i en lin och bomullsblandning. Linet i garnet gör tvättlappen lite "rispig". 

Idag var det skolavslutning på mitt jobb = presenter från branen. Bl.a. fick jag denna
(Jag är självklart väldigt tacksam och rörd över presenten!) 



En "modern" tvättlapp. I plast.


Det påminner mig om näten som finns runt frukt, 
t.ex. apelsiner.

Det som är konstigast av allt är att den moderna tvättlappen kommer från ett "kit" från The Body Shop. I "kittet" låg en dushcreme och bodybutter med chokladdoft. På burkarna står det klart och tydligt att kakaon är Fairtrade (vilket är skitbra såklart), de vill visa att de är medvetna. Men så slänger de ner en plastboll som man ska skrubba sin nakna hud mot. På något sätt känns det som att de har missat en del av sammanhanget. Nej, jag snackar inte skit om The Body Shop men det är synd att de inte går hela vägen. Och jo, jag vet att de gör mycket för att vara mer klimatsmarta.

Så den moderna tvättlappen åker ut och min egenvirkade gammeldags tvättlapp får ta dess plats! Varje gång jag virkar på den känns det så jäkla lyxigt att jag ska få en alldeles egen handgjord tvättlapp. 

Vuxenlyx.

Inga kommentarer: