Jag kan inte låta bli girlangerna!

Jag har totaltröttnat på girlanger som är trekantiga, alltså vimpelgirlanger. Alla har dem, alla ser nästan likadana ut. Tråkigt. 

Fast girlanger kan jag inte låta bli. För man kan ju göra dem hur man vill. De kan vara runda, som blommor eller små fåglar. Ja det är bara, som man brukar säga, fantasin som sätter gränser.

I en av Prylutmaningens 52 veckor kommer jag att byta ut min sons säng. Jag är så himla pepp inför detta så jag har smyg-startat med att göra små saker som ska vara i eller på sängen. För några veckor sedan började jag virka små ekollon som jag tänkte göra en girlang av. Den är redan färdig och väntar på att bli upphängd. Men igår så hittade jag det här mönstret och ändrade mig snabbt. Det är klart man ska ha stjärnor när man sover, (min son älskar stjärnor och månen) så det var bara att virka på. 
Resultatet



(Och okej då, denna vimpelgirlang skulle jag kunna ha.)


1 kommentar:

Hela Konkarongen sa...

Den är jättefin! Verkar inte vara så svår heller, ska ge mig på ett försök. Och tack för tipset:)

/Karin