Prylutmaningen 52 veckor / vecka 32

Man kan kanske tycka att det är knäppt att jag ska göra om denna. För det är ju jag som gjort den. 


Anledningen är att väskan är gjord i plast.

 När jag ritade mönstret till fiskväskan för typ hundra år sedan var det tänkt att den skulle vara i läder. Jag har alltid gillat hållbara material. Så det har genom åren irriterat mig att den är i plast. Just låssas skinn-plast som man köper i vanliga tygaffärer har väldigt dålig kvalitet. När man syr i materialet blir det små hål. Sytråden skär sönder tyget så fort det belastas lite. Så, nu när jag har tillgång till bra läder och börjat äga lite kunskap om att sy i materialet så kunde jag inte låta bli!


Allt på väskan är handgjort! Varje litet hål som nålen syr igenom är handgjort med en syl. Man skulle kunna göra hålen som man syr genom med en symaskin, men min klarar inte av det kraftiga materialet.


Jag har faktiskt ikväll sytt på ögonen men inte hunnit ta någon bild än. Så nu återstår dragkedja, foder och axelbandet. 
PEPP!!
 

1 kommentar:

Fifi sa...

Du är helt fenomenal Johanna!