Prylutmaningen 52 veckor / vecka 36

Denna vecka gör jag om något jag själv har gjort. För den första har inte stabiliteten jag behöver. Jag vill ju ha prylar som räcker länge och som gärna blir vackrare med åren. Jag hoppas att denna kan bli en sån pryl.

Detta är vad jag startade med.


Ett virknålsfodral i tyg. Mitt älsklingstyg. 


Det nya fodralet är gjort i läder, naturfärgat (varför säger man naturfärgat, för färgat är det ju inte). Lädret är ganska tunt men mycket mer stabilt än tyget. Dessutom åldras naturfärgat läder vackert av tex handens fett.


Jag infogade en liten bit linnetyg där man kan ha nålar.


Och ett litet lock så att virknålarna inte kan rymma.

Det är svårt att säga vad de båda fodralen kostat. Jag tror att det går jämt ut denna vecka i både tid och pengar.





Inga kommentarer: