Prylutmaningen 52 veckor / vecka 44

Jo, jag finns kvar. Det har bara varit lite mycket på sista tiden. Jag har startat ett nytt projekt med massa härliga kvinnor som har tagit ganska mycket tid, men jag har prioriterat det. Men jag tänker på "Prylutmaningen" typ varje dag. Jag vill så gärna slutföra 52 veckor! Så här kommer en vecka, något försenad men ändå!

Vecka 44

Det jag bytt ut mest under året är ju plast, 
likaså denna vecka! Jag är med i massa grupper på FB där just plast diskuteras flitigt och jag suger upp allt som skrivs som en svamp. En sak som snabbt skall bytas ut är denna:



Plastmatlådan.

Och nej tyvärr, jag har inte snidat en ny matlåda i plåt men jag har traderat hem en! Man kan hitta för en ganska billig peng ca 70 kr, plastlådan köpte jag för kanske 40 kr. 

Man kan ju köpa en ny matplåtlåda som är mer modern och har ett bra spänne på. Men jag försöker att hela tiden köpa begagnat istället för nytt, kanske kan man göra om eller förbättra? Så jag köpte en gammal matlåda och gjorde ett eget spänne. För att göra det lite snyggt bankade jag in mitt namn. 



Detta är ju en enklare variant av "utmaning". Jag har köpt lite, inte gjort allt själv. Men det gör inget, jag är galet nöjd. Kan se mig själv sitta på en stubbe i skogen och ta fram matlådan. 

Den passar in i naturen tillskillnad från den rosa plastlådan.
I like!


Inga kommentarer: