Pylutmaningen 52 veckor / vecka 48



Som jag nämde i föregående inlägg gjorde min make en av julklapparna till Dexter. Så denna vecka är inte något vi hade i hemmet som vi byter ut, men istället för att köpa nytt så gjorde vi det själva. 

Min unge gillar "Jake och piraterna" (serie på tv) så han har sagt att han vill ha en skattkista och mynt.

Om man skulle köpa mynt, sabel och kista skulle det kunna se ut såhär. (bilderna är från ToysRus)





Plastic fantastic.


Så istället gjorde vi såhär.


Jag loppade en skattkista (troligen en gammal godislåda från ett kryssningsfartyg) för 70 kr. Maken gjorde guldmynt av metall och sågade ut en sabel i trä. 

Om man skulle köpa allt skulle kostnaden hamna på 435 kr. (man skulle säkert kunna hitta billigare, men just i detta exempel blir kostnaden så här hög). Kostnaden för det handgjorda och loppade är 70kr (kistan)+ ca 20kr (mynt och sabel)= 90 kr. och tid. 

Jag är som vanligt mer än nöjd och ungen blev glad också. 

Inga kommentarer: