Lilla snigel akta dig

Lilla snigel akta dig annars tar Dexter dig. 
Så löd texten när jag Instagramade denna bild igår kväll.


Och oh vad rätt jag hade. Jag hade lagt snigeln vid hans plats på matbordet så han skulle få den vid frukosten idag. 

Och vad gjorde han? Jo, han tog snigeln, kastade ner den på golvet och stampade på den. 

Det visade sig att han i helgen ville stampa på en snigel för han tyckte den var läskig. Så efter en liten historia om hur snälla sniglar är (och näj, jag berättade inte om de osnälla äta-upp-alla-mina-grönsaksodlingar-snigeln) så godkändes det nya lilla gossedjuret. 

Snigeln fick till och med en puss.

(Det är så roligt tycker jag, för när Dexter får något frågar han alltid "Vem har gjort den?". Om det hör till åldern har jag ingen aning om, men jag vill ju så klart få det till att det är jag, hans far och hans mormor som fått han till att tänka tanken. Vi stickar/syr/virkar/svetsar/bygger ju allt möjligt till den lilla pöjken!)

Inga kommentarer: