Veckans prylutmaning / vecka 21

Vi bor i ett sånt pyttelitet hus så vanliga vägghyllor inte är att tänka på på övervåningen.

(Hur fort hr det gått från att inte kunna fota inomhus till att det är för ljust?! 
Och jag blir galen på tapeten. Ska målas över snarast!)

Istället har jag i Dexters rum ett litet nattduksbord från IKEA  som fungerar som både liten bänk och bokhylla. Nattuksbordet ska nu bort! Det kommer ske i två utmaningar, för det blir en bokförvaring och en bänk/hylla är det tänkt. Denna vecka har jag gjort bokförvaringen.

Helt ärligt har jag varit så frestad att åka till(baka) till IKEA för att bara KÖPA en låda och "pimpa", men då skulle ju hela denna blogg vara ett skämt. Så jag åkte till brädgårn istället. Väldigt nervös var jag , trä är ju som sagt inte mitt naturliga material. Så istället för att köpa "plyfa" köpte jag spånskiva. Billigare och (framförallt) fick spånskivan plats i bilen. Mitt val av material ångrades ungefär tusen gånger då spånskivor inte är tänkta för att bygga lådor av.


Efter mycket slit (mest från min mans sida eftersom jag blir irriterad så fort jag ser en såg/skruv) fick vi ihop en liten låda. Den blev lite sned och skev men det ger jag blanka tusan i. Jag tycker den är jättefin!


Sen gick jag in i huset och satt och tittade på blommorna innan jag fortsatte med pysslet. Buketten är den första från trädgården för i år, äntligen!!


Sakta men säkert blev den fula spånskivan
 klädd i vackert papper.


Jag borrade hål längst fram och trädde i en läderrem 
så att man kan dra lådan.


Asså just nu kan man inte dra lådan för hjulen som jag VET ska ligga ute i boden har plötsligt försvunnit spårlöst. 
Åhhh,det är så irriterande när sånt händer. 
Men snart så kommer lådan att kunna rulla fram!




Och om man vill kan man ju också förvara små barn i lådan. Ganska praktiskt faktiskt!


Inga kommentarer: