Prylutmaningen 52 veckor / vecka 18

Nej! Jag har inte glömt bort förra veckans utmaning! 

Förra veckans utmaning ligger mig väldigt nära hjärtat.
 För prylen jag startat på att göra om 
är ett av mitt käraste plagg, nämligen denna leopard kappa 
jag fyndade på H&M för typ tre år sedan. 
Jag betalade bara 50 kr för kappan 
så jag kommer denna utmaning gå ganska mycket back.

Bilden är inte världsbäst men man ser ju iaf att kappan både tappat formen, färgen och hoppet.

Jag letade länge, kanske ett år, innan jag hittade ett tyg som jag tyckte var fint. De flesta tyg med leopard mönster ser så kitchiga och plastiga ut, men inte detta. 


Jag kommer att klippa upp den gamla kappan (ahhhhhh) 
och använda tyget som mönster för den nya kappan.
 Men så långt har jag inte kommit för... 
Ungen ville inte sova själv, disken ville inte diska sig själv 
och inte heller ville tvätten hjälpa till... 

Så jag fortsätter denna vecka och hoppas att syendet går snabbt, eller att det iaf inte blir kallt ute, för ja, kappan är ju sönderklippt;)

Inga kommentarer: