Prylutmaningen 52 veckor / vecka 3

Jag ändrade mig! Sittpuffen får bli nästa vecka för jag hittade en annan pryl jag bytte ut lite snabbt! I höstas började jag nämligen att virka på en sjal. Sen hamnade den i pysselskåpet. Jag har fått lätt ångest varje gång jag sett den ligga där, halvfärdig. Att virka mönster är inte det roligaste jag vet men heller inte det tråkigaste. Jag är bara lite lat helt enkelt. Men igår kväll så gjorde jag slag i saken och började virka. Det visade sig att det inte alls var mycket kvar så sjalen blev klar i ett naffs! 


Den sjal jag byter ut är denna.
En blåglittrig maskin-stickad tubhalsduk från JC, ca 100 kronor.

Nät-mönstrad.


 Detta är vad jag skapat!
 En svartguldig sjal i mjukt garn.


Blom-mönstrad.

Idag kände jag mig superfin i min nya sjal, mössan som min mamma stickat med den lilla blomman virkad av mig. 

Summa sumarum.

Den blåglittriga halsduken köpte jag för ca 100 kr. Själva köpet tog faktiskt ganska lång tid. Jag såg nämligen sjalen i affären men bestämmde mig för att inte köpa den. Men den fanns kvar i mitt huvud, så där som det blir ibland, man kan liksom inte sluta tänka på det man vill ha. S¨å jag gick tillbaka till affären någon vecka senare och då var den slut, så då var det bara att börja gå runt till andra butiker och leta. 
Så jag skulle nog säga att jag la ner ca 3 timmar i tid.

Den svartguldiga sjalen kostade mig ingenting, garnet har jag fått. Jag har nog lagt ner fyra kvällar på att virka, ca två timmar var kväll. Så 8 timmar har jag lagt.

Den blåglittriga halsduken   100 kr och 3 t
Den svartguldiga sjalen        - 0 kr och 8 t
                                      =+100 kr,     -5 t

Inga kommentarer: