Att köpa sig en själ

Idag var jag inne i Stockholm och promenerade med min man. 
Vi gick förbi Sneakersnstuff där de hade 50% rea på hela butiken. Vi gick in, min man ville kolla på sneakers.

Eftersom det inte riktigt är min stil satte jag mig ner och väntade. Och tittade på alla människor som sprang omkring som yra höns. Jakten var igång. Tänk att få det perfekta paret sneakers för halva priset. Alla var fokuserade och som borta i sin egna lilla värld. 


Det var massa olika slags människor, men om jag säger att vi befann oss på Södermalm är det kanske lättare att föreställa sig människorna. Hipsters, familjer, paret med frallan, den lätt slitna rockkillen, den coola bruden och den turistande  familjen.


Mamman från den turistande familjen gick plötsligt fram till butiksbiträdet (som stod nära mig) och frågade på krackig engelska "Do you have the thing that you put in the shoe?" varpå butiksbiträdet svarar "No, we don´t sell soles".


Fast det lät som om han sa "No, we don't sell souls".


Det lät så roligt och så himla passande. Nä, vi säljer inga själar. För den måste man ju liksom fixa själv. Oavsett om man har det perfekta paret sneakers eller inte.


Inga kommentarer: