Prylutmaningen 52 veckor / vecka 40

Ni vet den här postern.


Ungefär ALLA har postern.

Det kan jag ju förstå, den är ganska fin. Men för mig blir den så totalt intetsägande eftersom man ser den så ofta. 
Gärna i kombination med ett teakskåp. På teakskåpet står det en grön växt. Bredvid växten står det några porslinsfigurer.

Eller så hänger den i barnrummet över sängen, 
bredvid stringhyllan. Kanske har man tejpat fast ett vykort på väggen också. Med en färgglad washi tejp. 

Oj, hoppsan jag kom av mig lite...

Att man vill ha en måne i sitt rum kan jag förstå, det vill jag också ha. Så i våras när jag gick screentrycks-kursen gjorde jag ett tryck med en måne.

Jag kan tyvärr inte teckna eller rita 
men så hittade jag den här  bilden.


Har för mig att den är från en tidning från
 1900-talets början.

Jag tryckte bilden på en djupblå sammet. Att trycka på sammet är svårt men det blev ändå ett helt ok resultat. 

Som ni ser är de fina linjerna över ögonen puts väck, sammeten ville inte att de skulle vara där. 
Så, vad ska jag göra med den då? Antagligen gör jag en liten platt kudde som får hänga på den nya sängen.

Och nä, jag byter inte ut något denna vecka, jag tillför bara. 

Inga kommentarer: