Prylutmaningen 52 veckor / vecka 47

För många år sedan köpte jag denna lilla börs. 


Den är flitigt använd, vilket man kan se på mönstret som håller på att slitas bort. Börsen kostade närmare 400 kr om jag inte minns helt fel (köpt här). 

Börsen är gjord av läder, ett material jag gillar väldigt mycket. Läder har så många fördelar. Läder är starkt, varmt, slittåligt, naturligt och åldras otroligt vackert. Men allt läder passar inte in i denna beskrivning. Som vanligt när man konsumerar handlar mycket om att ta reda på fakta innan man handlar. 

Jag har använt ekologiskt garvat läder från Tärnsjö garveri



Kanske mer en plånbok än en börs. Man ser på kanterna att den är lite "sladdrig", det beror på att den inte är använd än. Så fort jag plånboken börjar användas kommer den att ändra färg och bli mer "stabil". 



Fodret är återbrukat tyg. 
Kostnaden för den nya börsen är supersvår att räkna ut men det rör sig nog om ca 10 kr. Helt ok alltså. Det som kostat mest är ju tiden jag lagt på att sy börsen. 

Om jag är nöjd? JA!!!


Inga kommentarer: