Det finns inga fynd

Nä, det är ganska svårt att fynda nuförtiden tycker jag. För de flesta vet vad en pryl har för "värde". På t.ex. Tradera är det nästintill omöjligt att fynda om man inte har en väldans tur. 

Och en väldans tur var precis just vad jag hade här i veckan. För jag har ett bra tag vart på jakt efter ett teak sängbord. Men de går för typ 500 spänn om inte mer. Tycker det är alldeles för dyrt. Så när detta bord kom upp på sidan slog jag till. 80 kr var slutpriset. Plus en massa jobb såklart.


För det är alltså någon som målat bordet blått. Och sen vitt. 
Och sen försökt slipa bort färgen. Och tröttnat. 

Så nu tar jag över. 
Eller ja, här har min son tagit över.


Med en slipmaskin går det ganska snabbt. 
Men all färg försvinner inte, tyvärr. 
För färgen har trängt sig ner i träet. 

Det blir spännande att se det färdiga resultatet. 
Träslöjd är ju som sagt inte min starka sida.

Inga kommentarer: