Prylutmaningen 52 veckor / vecka 10

Jag försöker ju rensa ut så mycket plast som möjligt i mitt hem så denna vecka är också en plast-ersättare!

Dessa smörknivar har jag köpt på Lagerhaus, en affär som jag just nu hat-älskar, tio styckna för hundra kronor. 
De är ju fina med alla färger, och billigt tycker jag. Men det stör mig ändå att det är plast.

Så eftersom jag redan träslöjdat denna vecka fortsatte jag även med trä i Prylutmaningen!

För att hitta material gick min man upp i skogen vid vårt hus och hittade en fallen en. Den sågade han sedan ut en liten "bräda" av. Efter jag bestämt formen på smörkniven skissade jag den på brädan och så sågade han ut den med en mindre såg. Sen var det bara att sätta igång att tälja och slipa. Och, jo, det går jättebra att tälja inomhus, bara man har en påse under.

 (Den vänstra har min man gjort, den högra är min.)


Jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv för träslöjd är ju inte min starka sida! Och vackra blev dem. Det tog ungefär två timmar att göra.




Inga kommentarer: