I billigaste laget.

Som jag skrev i morse har jag ett hat-kärleks förhållande till Lagerhaus. 
Största anledningen är priset, det är så billigt alltså. För när det är så billigt kan man ju nästan räkna ut att de som producerat prylarna inte får så mycket. Eller att det är produkter som är miljövänliga. Samma sak tycker jag det är med hypade TGR, fast där är det ju ännu billigare! 
Fast om man letar lite kan man på Lagerhaus hitta miljövänliga alternativ. 

Sen är ju jag en sån som inte riktigt fattar det där med att bara "köpa" allt. För jag gillar ju det unika, inte det som marknadsförs som unikt men egentligen är mainstreem.

Samtidigt är det väldans svårt att inte köpa något när man besöker affärerna, för det mesta är fint. Men jag hejdar mig och försöker tänka två gånger innan jag köper något. För det billiga priset lockar till att köpa, köpa, köpa. Och det försöker jag undvika ju.

Idag besökte jag båda affärerna och kunde inte låta bli att pilla på mycket. Jo, jag handlade, fast bara lite och faktiskt de miljövänliga alternativen, iaf på Lagerhaus (hurra för mig)!

På Lagerhaus blev det en matta gjord av återvunnet material, jag gissar mig till att tyget är stuvbitar från klädfabriker. Varpen är det enda "nya".
99 kronor. Konstigt billigt.



Och på TGR där jag faktiskt mest gick omkring 
och tittade på folk. För ni vet ibland syns det på folk att de SKA hitta något bara för att det är så satans billig. För om man går därifrån har man liksom "förlorat" 
på att inte shoppa billigt.

Jaja, papper kan jag inte motstå. Så det blev ganska mycket, ett block med A4 ark, tre små rullar, och ett litet paket med 12 papper i. Allt var vackert mönstrat. Till pyssel såklart!
60 kronor fick jag betala, vilket även det är konstigt billigt.




Jag vet att ni är många där ute som gillar de 
här två affärerna. 

Vad tycker ni? 
Tänker ni på priset eller köper ni bara?

Inga kommentarer: