Hur "pretto" är jag?

I morse la jag upp denna bild på Instagram. 


Texten under löd 
"Skopan gick sönder på tre sekunder så nu har maken svetsat en ny skopa. #fuckslitochsläng"

Jag kan förstå att man kan tycka det är pretto att säga så. För vem fan har en svets bara så där? (Jo vissa har en svets men majoriteten har inte). Och vem fan har tid och ork? Och hur svårt är det inte att bara köpa en ny? Eller bara slänga och glömma?

Men eftersom min man har tillgång till svets ibland så gjorde han en ny. Min son älskar den, jag älskar den, mitt försök till att inte överkonsumera älskar den.


Jaja, grejen är kanske mest att jag själv kände mig ganska pretto efter jag lagt upp bilden, vilket är helt knäppt egentligen. Hur långt kan man gå utan att ses som pretto? Eller manisk?

Hur långt kan man gå tycker ni?

1 kommentar:

Hela Konkarongen sa...

Äh, jag tycker det är skönt med folk som vågar vara pretto!

/Karin